Mentor Pelaburan EMAS & PERAK Fizikal

Friday, August 26, 2011

Cara Membuat Online Order - Untuk Dealer Public GOLD

Cara Membuat Online Order - Untuk Dealer

|
Selepas anda didaftarkan sebagai Dealer, biasanya Public Gold akan menghantar Username dan Password ke Email anda  untuk membolehkan anda membuat Online Order samaada untuk diri sendiri, untuk New Customer ataupun untuk mendaftarkan New Dealer. Sekiranya tiada, anda hanya perlu membuat pendaftaran baru dengan mengikut langkah-langkah seperti berikut.

1- Klik Disini untuk pergi ke website Public Gold, dan anda akan melihat paparan seperti di bawah. Masukkan Username dan Password sekiranya ada, jika tiada sila klik pada perkataan "Register" dan buat pendaftaran baru dengan memasukkan maklumat yang diperlukan.




2- Penuhkan ruangan maklumat seperti yang diminta, kemudian tekan butang "Send Registration".



3- Selepas pendaftaran berjaya, Username dan Password anda akan dihantar ke Email, dan anda boleh login dengan memasukkan Username dan Password tersebut. Untuk membuat order, klik pada perkataan "Order" di bahagian atas web dan akan keluar paparan seperti ini.



4- Pilih item yang mahu dibeli, masukkan kuantiti belian di dalam kotak yang tertulis "Qty", kemudian pilih branch mana anda mahu buat pengambilan di bahagian "Collection Option", cara bayaran di bahagian "Payment Type" dan bank mana yang anda akan gunakan di bahagian "Payment Through". Setelah selesai klik pada butang "Update Order" dan akan keluar bahagian "Comment".



5- Anda boleh menaip sebarang Nota berkenaan pesanan ini pada ruangan Komen tersebut jika perlu. Sekiranya anda membuat order tadi untuk New Dealer atau New Customer, anda boleh taipkan maklumat mereka di bahagian komen seperti ini.



6- Setelah selesai, klik butang "Submit Order" dan akan keluar paparan seperti ini. Klik pada bulatan yang tertulis "I Agree" dan klik "Confirm Order".



7- Kemudian apabila order berjaya dibuat, paparan seperti ini akan keluar dan anda boleh menggunakan no CSOxxxx seperti dalam kotak biru tersebut sebagai no rujukan Online Order.



8- Untuk melihat semula order yang telah berjaya dibuat, pergi ke bahagian atas bertulisan "Customer Login" dan klik pada "Your Internet Order" dan akan keluar paparan seperti ini.



9- Sekian, anda boleh menghubungi saya untuk bantuan. Terima Kasih.
019-6645066 pokli

No comments: