Mentor Pelaburan EMAS & PERAK Fizikal

Tuesday, August 16, 2011

Cara Membuat Belian & Pendaftaran Sebagai Dealer Public Gold yang SAH

Cara Membuat Belian & Pendaftaran Sebagai Dealer

Cara Membuat Belian & Pendaftaran Sebagai Dealer (Jumlah Belian Melebihi RM 20,000)


1- Lihat dan pilih Produk / jenis emas yang mahu dibeli di SINI.


2- Untuk melihat harga semasa bagi setiap Produk boleh lihat di paparan sebelah kanan web ini atau di SINI. (harga berubah setiap 20 tau!!!!)


3- Setelah membuat pilihan Produk yang mahu dibeli dan bersedia untuk membuat pesanan belian pada harga semasa, sila hantarkan pesanan anda yang mengandungi butir-butir seperti berikut ke 019-66 450 66
 
~ Nama
~ No Ic
~ No Hp
~ Alamat Email
~ No Akaun Maybank / Public Bank Untuk Bayaran Komisyen
~ Jenis Produk & Kuantiti
~ Cawangan / Tempat Pengambilan Stok


Contoh : Saya Mazlan b Said, 831213-09-8765, 016-6669991, mazlan@yahoo.com, ingin daftar sebagai Dealer dan membeli gold bar 10g x 1pc dan 1 Dinar x 1pc, 100g x 1pc ambil di PG cawangan Seremban.

4- Saya akan membuat pesanan untuk anda mengikut harga semasa sebaik sahaja SMS anda diterima.

5- Selepas pesanan dibuat, pihak Public Gold akan menghubungi anda untuk pengesahan dan Sales Order (Dokumen Pesanan) akan dihantar kepada anda melalui Email.

Cth Dokumen Sales Order

6- Selepas anda memuat turun dan mencetak Sales Order tersebut, terus buat pembayaran mengikut amaun yang tertera ke akaun Syarikat Public Gold (No Akaun Ada Di Dalam Sales Order).

7- Selepas bayaran dibuat, catatkan No Rujukan Sales Order (No Di Bahagian Atas Kanan Sales Order) di Slip Bayaran tersebut dan segera Email kan Slip Bayaran itu ke payment@publicgold.com.my atau boleh juga fax kan ke no 04-6464 916.

Bayaran Melalui m2u
Bayaran Melalui ATM
 8- Sebelum anda pergi ke Branch untuk mengambil stok, sila hubungi Branch itu terlebih dahulu dan berikan kepada mereka no Sales Order anda bagi memastikan Produk yang ingin diambil ada pada ketika itu.

9- Bawa bersama Slip Bayaran asal dan Sales Order ketika mengambil stok, berikan kepada staff yang bertugas dan ambil stok anda.

* Untuk belian sebagai pelanggan, iaitu kurang dari RM 20,000 anda boleh berhubung dengan saya terus di no saya 019-66 450 66

Ingat Emas Ingat Pokli

No comments: